söndag 18 november 2012

Och nu – Malta Open

Bugibba, Malta. Triq Santa Marija ner mot strandpromenaden. Foto: LG

Rutinerna sitter inte riktigt ännu. Jag glömde solbrillorna på hotellrummet när jag gav mig ut på förmiddagspromenaden. Annars är det t-shirt och sandaler och omkring 19 grader som gäller. Uthärdligt. Dagens största ansträngning så här långt var trappan upp där Triq Efesu lämnar över till Triq Santa Marija. Det bli säkert tuffare ikväll. Fjolårsvinnaren Stellan och hans sekundant Pia har bytt hotellrum ett antal gånger men ännu inte kommit upp i den standard som jag har med pentry och pool view (låter bättre än bassängutsikt).

När jag blickar ut över världen noterar jag att Linus Johansson missade IM-inteckning i ungdoms-VM (Stellan tipsade om att det fanns en hyfsad chans till det), att Jens Kristiansen spelade remi med Jevgenij Svesjnikov i veteran-VM (det kunde Jes Knudsen berätta ombord på flyget nånstans över Centraleuropa) och att systrarna Nadezjda och Tatiana Kosintseva kämpade mot varann i dam-EM i första matchpartiet. Remi blev det lik förbannat.