torsdag 6 september 2018

Världens godaste pizza?

Tillsammans med Moa och Lisa och barnbarnet Milton i London.

När jag fyllde 50 drog jag iväg till London med dottern Lisa. På födelsedagen såg vi The Complete Works of William Shakespeare (abridged) på Criterion Theatre. En minnesrik föreställning. För tio år sen var det stor 60-årsfest med åttio inbjudna och Sydsvenskans rock'n'roll-band Cover Story på scenen. Den här gången väljer jag att åter förlägga firandet till London, nu med mina kära döttrar och barnbarnet Milton. Under dagarna i London följer jag händelserna i schackvärlden med ett tredjedels öga.

Idag åt vi en sagolikt god pizza på Homeslice i närheten av Covent Garden. En kompis till Lisa, som bor i London, hade tipsat om denna juvel dold på en bakgård. Det finns mer på önskelistan att se fram emot. Det som väntar på lördag ska komma som en överraskning för mig. Spänningen tilltar.