tisdag 9 juni 2009

Dagens Allehanda

Stort tack för alla vänliga mejl med anledning av min återuppståndelse på internet. Behöver jag påpeka att det känns väldigt bra att vara efterlängtad?

För egen del finns det bara en blogg som jag besöker dagligen. Det är en kollega på Sydsvenskan, Andreas Ekström, som berättar om vad som händer i medievärlden. Andreas är för övrigt bassist i Cover Story, bandet som spelade på min 60-årsfest.

Alex Ferguson intervjuades av France Football ett par veckor före Champions League-finalen mellan hans Manchester United och Barcelona. Han kom med en intressant jämförelse: ”Jag har alltid varit noga med att framhålla hur viktigt det är med koncentration. Det är alltid det sista jag säger till spelarna innan de lämnar omklädningsrummet. Fotboll börjar alltmer likna schack, och om du tappar koncentrationen en sekund i ett schackparti så är du död.”