onsdag 2 juli 2014

En bok är född!


Efter drygt nio års pappersgraviditet har ”När Bent mötte Boris och sista dansen med Lizzie” kommit till världen, och nu ska böckerna förhoppningsvis snart lämna den tillfälliga vilan i vindsförrådet. Först måste jag bestämma mig för vilken typ av bubbelpåse de ska levereras i. Det bör kunna bli utskick i nästa vecka. Så var så god och beställ! Bokpriset är 140 kr inkl moms. Om Postens bubbelpåsar håller måttet tillkommer 30 kr för frakt inom Sverige. Beställningar till min mejladress (grahn1@gmail.com) varpå jag skickar boken med faktura.

Min motivering inför mig själv till att hålla i gång bloggen under alla år har varit att jag behöver en plats att marknadsföra Boken. Visst har bloggen sedan stulit mycket tid från bokarbetet och andra sysslor, men det har på många sätt varit en angenäm stöld. Nu hoppas jag hur som helst att det har varit väl använd tid.


Vi ses på Palæ bar!

Foto: Wikimedia Commons

Det verkar som om intresset för ”När Bent mötte Boris och sista dansen med Lizzie” är väl så stort i Danmark som i Sverige, men så är ju Bent Larsen en av huvudrollsinnehavarna i boken och det är världsmästarsekundanten Peter Heine Nielsen som har kommenterat matchpartierna med all sin kunskap om Larsen och schack på högsta nivå.

Danska/svenska schackvänner får chansen att köpa boken ”över disk” på fredag klockan 14–17 då jag befinner mig på Palæ bar, Ny Adelgade i Köpenhamn (nära Kongens Nytorv) tillsammans med Jan Løfberg, mannen bakom den stora Larsenbiografin. Min bok kostar 130 danska kronor. Det här är ett sätt att slippa fraktkostnaden och rätt plats om du har frågor om Bent Larsen. Hoppas att vi ses på Palæ bar! Danska schackvänner med Facebook: Låt folket veta vad som är på gång på fredag!

Jag har läst avsnitt ur boken framför schackspelargrupper i Aalborg och Köpenhamn. Det blir en tredje läsning i Danmark under Politiken Cup i Helsingör.