söndag 5 juli 2009

Vasilij Ivantjuk i Kallithea

Jag avbryter helgvilan för att meddela att jag har lagt in en direktsändningslänk till grekiska lagmästerskapet i Kallithea. Den direkta anledningen till det: den outtröttlige Vasilij Ivantjuk är med. Han spelar för PS Peristeriou. Uppe till höger på direktsändningssidan finns lagens namn på grekiska vilket en och annan kanske inte behärskar. Men dubbelklicka runt och se vilka spelarnamn som dyker upp. Det tycks vara direktsändning från de fyra toppborden i sex av matcherna. (Min dator frågade om jag ville ha de grekiska bokstäverna korrekt återgivna och jag tackade nej, cancel. Den hjälpen skulle inte vara någon större hjälp för min del.) Det finns numera också en länk till direktsändningen från Norgemästerskapet i Bergen. Där är Simen Agdestein med och kämpar om titeln. Mer om Ivantjuks nya engagemang när bloggningen återupptas på måndag. Gonatt.