söndag 7 november 2010

Bra dag för Malmö

SM-guld till MFF och möjligen greps den galning som gjort sig skyldig till ett mord och sju mordförsök här i stan. En bra dag för Malmö. För egen del såg jag matchen mot Mjällby på Sydsvenskans sportredaktion. Där finns alla de tv-kanaler som jag saknar. Jag var inte förutseende nog att ordna en biljett till Stadion, där det var utsålt sedan lång tid tillbaka.

Undrar om Bosse Larsson fanns på åskådarplats. Tror inte det. Hans nya hemarena är tydligen Jägersro. Efter matchen blev det det jubel och en rejäl segermiddag. Det har varit otroligt glest mellan MFF-gulden de senaste decennierna så det finns god anledning att fira.

Det finns en del och berätta från olika schackarenor men det får anstå till imorgon. När andra Malmöbor firar guldet på Stortorget koncentrerar jag mig på att ge dig nåt kul schackparti.