måndag 16 november 2009

Bilden berättar – i annan form?

”Du skulle ju kunna göra som Chess Vibes, komma med bonusmaterial en gång i veckan, fyra sidor i pdf.” Det var Anton Åberg, på besök i Malmö i lördags i samband med SK Kamraternas match mot Limhamns SK, som kom med den idén. Jag tycker att det är ett mycket intressant förslag. Det skulle ge mig chansen att syssla med något som bloggen inte skapar möjlighet till i någon större utsträckning: layoutarbete. ”Bilden berättar” skulle bli ett stående inslag i en sådan avknoppning. Jag låter serien vila tills jag har bestämt mig för hur jag ska ha det med en eventuell pdf-tidning. Det är en sympatisk tanke att slippa dryga distributionskostnader.

Chess Vibes har en årsavgift på 20 euro, det vill säga ungefär 200 kronor. De som verkligen är intresserade av exempelvis ”Bilden berättar”, större intervjuer och veckosammanfattningar skulle väl inte backa inför det beloppet? Eller? Jag skulle vara nöjd om en tiondel av dagens besökare nappar på det hela. Hör gärna av dig med synpunkter.