tisdag 20 oktober 2009

Det bleka malmöitiska ekot

Jag har flera gånger blivit uppmärksammad på att det finns ett ekofenomen i Malmö som är lite speciellt. Uppskattningsvis använder jag uttrycket ”bära hundhuvudet” en gång vart sjunde år. Jag vill ju gärna variera mig. Men när jag använde det i bloggen häromdan, så dök det som en händelse upp i en annan Malmöblogg dagen efter – och innehållet var i stort sett identiskt! Ett fantasilöst eko utan förmåga att skriva något välformulerat på egen hand och utan vett att skämmas. Till att börja med tycker jag att ekot ska önska sig en synonymordbok i julklapp. Den enda kur mot kleptomani som jag kan rekommendera honom är att sluta läsa min blogg.

MAGNUS CARLSEN har börjat uppträda i olika talkshows. I torsdags var han med i Johan Goldens ”Golden Goal” på norsk tv: